Nuffnang Ads

Saturday 7 January 2012

UMPAN POPULARITI ATIS

IDENTITI...antara logo kumpulan kongsi gelap dikenal pasti polis.



UALA LUMPUR: Kumpulan kongsi gelap seperti geng Double Seven (77), 36, 08, 04 dan 108 dikesan turut menggunakan populariti golongan artis tanah air sebagai tarikan merekrut ahli baru.
Ketua Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bahagian Pencegahan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Hassan siasatan pihaknya mendapati golongan artis digunakan untuk membuat persembahan dalam sesuatu program yang dianjurkan mereka.
“Mereka menyebarkan maklumat kepada golongan sasaran kononnya menganjurkan konsert mini tertutup dan hanya orang tertentu akan dijemput.

“Pada masa sama ahli kumpulan kongsi gelap yang senior mengatakan ada artis popular yang hadir ke majlis itu, sama ada penyanyi atau pelakon bukan saja akan membuat persembahan malah artis itu itu juga kononnya ahli kumpulan mereka,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, taktik digunakan geng kongsi gelap terbabit disifatkan berkesan kerana pembabitan artis dalam aktiviti dianjurkan mereka memang berjaya menarik kehadiran ramai terutama golongan remaja.


SUMBER: myMETRO

No comments: