Nuffnang Ads

Sunday 15 January 2012

10 PANTAI TERCANTIK DI DUNIA

ALANGKAH INDAHNYA KALAU ANDA DAN SAYA BERPELUANG UNTUK KE PANTAI-PANTAI YANG CANTIK DAN INDAH INI.BETAPA BESARNYA BUKTI KUASA ALLAH MENCIPTA ALAM INI DENGAN KEINDAHAN UNTUK KITA SEMUA.JOM LAYAN GAMBAR 10 PANTAI TERCANTIK DI DUNIA..


1.Lanikai Oahu


Kepada yang bercuti ke Amarika Syarikat,pasti anda ingin cuba ke pantai yang berada di pedalaman daerah Hawaii.Ini kerana terdapat pantai yang bernama Lanikai Oahu.Pantai ini memiliki panorama yang ideal untuk para pengunjung dan pasirnya yang putih seperti kristal dan air laut yang jernih.

2.Bora-bora,French Polynesia


Bora-bora merupankan kepulauan bekas jajahan Perancis yang terletak dekat dengan Tahiti.Pantai ini umpama syurga bagi pasangan kekasih yang datang di sini atau pasangan berkahwin berbulan madu (romantik heavan on earth).Bukan sahaja pantai yang menarik,resort pantainya juga terdapat sebuah gunung yang bernama Gunung Otemanu.


3.The Maldives


Jika berada di India atau Sri Lanka,cubalah berhenti sejenak ke negara Republic Maldives kerana terdapat sebuah pulau karang yang dikelilingi pantai yang cetek dan reka bentuk resort yang sangat cantik.


4.Parcuel Nacional Tayrona.Colombia


Di Colombia terdapt sebuah panti yang cantik di Parcuel Nacional Tayrona.Di pantai ini,anda akan nampak rimbunan pohon yang seperti hutan di pantai ini.


5.Fernando de Noronha,Brazil


Fernando de Noronha merupakan kepulauan negara Brazil yang berada dekat dengan Samudera
Atlantik.Beberapa model dan selebriti seringkali terlihat di resort-resort mewah Noronha ketika percutian


6. Tenerife,Canary Island

Tenenrife adalah tempat kesukaan orang-orang British dan Eropah.Meraka berkumpul di pantai pasir hitam vulkanik yang wujud di kepulauan Kanari ini.

7.Seychelles Island

Sechelles Island memiliki pantai terbaik di Afrika bahkan sesuia untuk aktiviti menyelam di Samudera Hindi.Artis ternama,seperti Paul MacCartney adalah orang pertama yang datang ke resort mewah di sana dan artis yang lain hanya datang untuk menikmati panorama pantai yang indah ini.


8.Marquesas Island


Pulau vulkanik ini terlihat seperti Hiva oa yang merupakan pulau terbesar kedua di Kepulauan Marquesas.Dengan susasana yang indah,terdapat juga banglow yang hebat di pulau ini.


9.Palm beach,Aruba


Palm Beach adalah sebuah pantai yang cantik di Oranjestad (Kota Oranye),Aruba yang terletak di dekat pantai Venezuela dan juga laut Carabean.Perbagai hotel dan pusat membeli -belah  sudah lama wujud di pantai itu.Tidak seperti banyak wilayah di Carabean,Wilayah bekas koloni belanda ini memiliki iklam yang kering dan panas sehingga dipenuhi dengan tanaman-tanaman landskap seperti kaktus.


10.Phi Phi Island,Thailand


Pulau ini berada di Phuket,Thailand yang mempunyai pemandangan yang indah  seperti pantai,gua dan air terjun yang tersembunyi di daerah yang terpencil ini.Meski kawasanya terpencil ,namun pantai Phi Phi ini pernah dijadikan lokasi pembikinan filem The Beach.