Nuffnang Ads

Thursday 12 January 2012

METRO 12 JANUARY..ANAK DISEMBELIH


Bapa meraung!



USUNG...mayat mangsa dibawa ke HSA untuk dibedah siasat.


JOHOR BAHRU: Seorang bapa yang baru pulang daripada bekerja hanya mampu meraung apabila melihat anak perempuan kesayangan terbaring tidak bernyawa berlumuran darah di bilik tidur akibat lehernya dikelar, semalam.
Mangsa, C Sivaranjini, 18, yang sedang menunggu keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), dipercayai dibunuh tiga lelaki yang menceroboh rumahnya di Jalan Dataran 4/5, Taman Kempas, di sini, antara jam 8 hingga 10 pagi.

Ketika kejadian, mangsa tinggal sendirian kerana ayahnya, P Chandran, 42, dan ibu M Rani, 40, keluar bekerja di Singapura manakala dua adiknya ke sekolah.
Difahamkan, suspek masuk ke rumah mangsa melalui pintu belakang dan melarikan diri dengan menunggang motosikal yang diletak di belakang rumah selepas mangsa dibunuh.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, mayat mangsa dengan kesan kelar di leher dipercayai dilakukan menggunakan objek tajam, ditemui ayahnya yang pulang ke rumah pada jam 10 pagi.

Menurutnya, susulan kejadian, polis melakukan risikan dan menahan tiga lelaki berusia antara 20 dan 50 tahun di tiga lokasi berasingan iaitu di Kempas, Pasir Gudang dan Senai. “Ketiga-tiga suspek direman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan polis masih menyiasat motif pembunuhan terbabit,” katanya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, semalam.



Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini, untuk bedah siasat.

Mokhtar yang enggan mengulas lanjut bila dan bagaimana suspek ditahan, meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian tampil membantu siasatan.
Sementara itu, adik mangsa berusia 16 tahun yang enggan dikenali berkata, sejurus pulang dari sekolah selepas dijemput bapa saudara, dia terkejut mendapati ramai orang berkumpul manakala ibu dan bapa pula dalam keadaan trauma. “Saya hanya mampu menangis selepas diberitahu kakak kesayangan dibunuh. Saya harap pembunuh kakak segera ditahan dan dikenakan hukuman setimpal,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Rakan karib mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Faizal, 18, berkata, mereka sama-sama bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Kempas.

“Tiga hari lalu, Sivaranjini menghubungi saya dan kami berbual agak lama. Dia memaklumkan mahu mengambil keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bersama saya.

“Bagaimanapun, hasrat itu tidak kesampaian dan saya amat terkejut apabila menerima berita kematiannya,” katanya.

Menurut Faizal, dia rapat dengan Sivaranjini sejak dua tahun lalu dan remaja berkenaan tidak mempunyai musuh malah disenangi ramai pelajar.

“Tidak sangka perbualan kami tiga hari lalu itu perbualan terakhir saya dengannya. Saya kehilangan seorang rakan yang peramah dan baik hati,” katanya sambil memberitahu mangsa turut menjadi calon SPM harapan SMK Taman Kempas.

SUMBER:MYMETRO

No comments: